Freelance SEO specialist inhuren?
Lees meer over wat je mag verwachten, hoe je een goede Freelance SEO specialist herkent en wat mijn werkwijze is.
Een freelance SEO specialist is iemand met veel verstand van zoekmachine optimalisatie. Hij is op de hoogte van de laatste SEO ontwikkelingen of Algoritme updates van Google. Dat is niet veel anders dan bij een SEO bureau.
Het grote verschil tussen freelance seo specialist en een marketing bureau zijn wat mij betreft:
Daarnaast berekent een SEO freelancer niet die kosten door die je aan een FTE kwijt zou zijn.
Een goede SEO specialist kan enorm waardevol voor je bedrijf zijn. Hij heeft een frisse kijk op het bedrijf, de online presence en ziet uitdagingen waar het bedrijf op kan scoren.
Daarnaast is het voor het bedrijf om het businessmodel nog eens uit te leggen, zo worden tijdens een gesprek soms hiaten gevonden die gelijk als quickwin opgelost kunnen worden.
Een SEO Specialist helpt je bedrijf naar een volgende fase mede doordat hij in veel bedrijven werkzaam is en die kennis neemt hij wel mee. Dit gebeurt natuurlijk wel op een discrete manier.
Misschien herken je dit wel; Je hebt een webbouwer, een content schrijver en daarmee een mooie website. De groei in traffic valt tegen en de zere vinger kan er niet op worden gelegd. Wat doen we verkeerd en hoe komt mijn website boven aan in Google?
Dit is het moment waarop een SEO expert aan zou kunnen sluiten. Hij gaat op zoek naar de pijnpunten en verbeterpunten. Vervolgens zal er een strategie worden geschreven met een plan van aanpak.
Als de bovenstaande dingen je hoofdpijn bezorgen en heb je het idee dat een SEO Specialist misschien iets voor jou is?
Vraag een Gratis SEO Gesprek aan waar de volgende onderwerpen aan bod komen.
Een goede SEO specialist kan heel waardevol zijn voor een bedrijf. Ben jij toe aan de volgende fase? Maak hier onder een afspraak.
Als bedrijven mij bellen dan wordt tijdens een gesprek vaak duidelijk dat ze al eerder gewerkt hebben met iemand waar een negatieve nasmaak achter is gebleven. Dat is natuurlijk heel vervelend.
De beste SEO Specialist bestaat volgens mij niet. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. De een is meer technisch onderlegt en de ander is meer content gericht. Maar gemiddeld genomen kan je wel zeggen dat een een goede seo specialist zich onderscheidt van andere seo specialisten op het gebied van het proces waarmee ze werken. Vraag daar ook naar. Dit is een hele goed indicatie.
Daarnaast is het goed om te vragen wat ze al hebben gedaan, hoe ze problemen oplossen en hoeveel jaar ervaring ze hebben. Vanuit die vragen ontstaat er vaak al een goed beeld.
Soms is het ook goed om een case voor te leggen. Dit is misschien tijdrovend maar zo kan je wel achterhalen hoe het zit met de kennis. Beginnen ze met de bouw van het dak of onderzoeken ze eerst het fundament?
Een goede freelance seo specialist houdt zich bezig met 3 dingen:
Door een analyse van het bedrijf en de website kom je tot een strategie, met die strategie wordt de focus gelegd op het laag hangend fruit om de verbeterpunten tot uitvoering te laten komen waarmee het resultaat wordt gedeeld binnen het bedrijf. Met de juiste seo kennis in combinatie met een goed onderbouwd proces kom je tot resultaat.
Een technische SEO Specialist onderzoekt de status van de website. En let op de volgende punten
Bij een zoekwoord onderzoek wordt gekeken o.a. de volgende punten:
On-page optimalisatie zijn onderdelen op een landingspagina die verbetert kunnen worden zodat de zoekmachine beter de relevantie van de landingspagina begrijpt. De volgende onderdelen worden dan bekeken.
Als deze onderdelen goed staat zal de zoekmachine de pagina herindexeren waarmee de rankings kunnen veranderen met het juiste zoekwoord en de juiste zoek intentie.
Content marketing is ook in 2021 een heel belangrijk SEO onderdeel. 90% van de mensen zoekt op Google om kennis op te doen, te vergelijken of iets te kopen. Daarmee is SEO in het algemeen en Content marketing in het bijzonder een belangrijk onderdeel in het sales proces.
Vanuit de technische analyse komen er pagina’s van jouw website naar boven met oude informatie of pagina’s die meer content nodig hebben. Met het verbeteren van bestaande pagina’s met relevante content wordt de website als geheel beter.
Wat voor content zal er moeten worden gemaakt om meer online presence te krijgen. Wat kan je uitleggen over je product of dienst. Welke subcatogrieen kunnen worden beschrijven.
Hier gaat het echt om het maken nieuwe content. Dit wordt verwerkt in een content kalender en op basis van zoekwoorden, relevante onderwerpen en zoekvolume worden deze teksten geschreven. Daarnaast is het ook goed om te krijgen of video tot de opties behoren.
Het is daarbij goed om te weten voor wie je de content schrijft. Wie is de doelgroep en hoe willen ze aangesproken worden. Dit is ook van belang voor de content distributie. Hoe wil jouw doelgroep benaderd worden en waar bevinden ze zich.
Nog een gigant op het gebied van SEO. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van de 200 rankingsfactorren die Google heeft. Linkbuilding is het opbouwen van linkjes naar jouw website.
Daarmee wordt volgens Google aangegeven hoe populair jouw website is. Ook geeft het de betrouwbaarheid van een website aan. Het is dus belangrijk dat jouw bedrijf genoeg linkjes naar relevante content heeft want daarmee stijg je in de ranking van de zoekmachines.
Als freelance seo specialist houd ik me bezig met de eerder genoemde SEO onderdelen. Of het nu gaat om technische SEO of Linkbuilding maakt me niet veel uit.
Ik maak het verschil op 3 punten.
Ik werk volgens een vast SEO proces en daar migreer ik jouw bedrijf en website in. Dat houdt concreet in dat ik zoek naar het laaghangend fruit zodat ik sneller resultaat kan laten zien. Dit is een bewezen proces van the Blueprint Training. Of het nu gaat om een grote organisatie of een mkb bedrijf, dit proces werkt.
Daarmee beloof ik geen gouden bergen. Je weet dat je kennis, ervaring en een goed werkend systeem krijgt.
Een freelance seo specialist zonder tools is geen seo expert. Je kan geen website optimaliseren zonder seo tools.
Daar werk ik dus ook mee. Of het nu gaat om Ahrefs, Majestic, SEMRush, Clearscope of SEO Surfer, ik werk ermee. De data die daaruit komt is super handig maar wat doe je er vervolgens mee?
Ik ga nog een stapje verder. Met de geautomatiseerde tools die ik gebruik importeer ik van verschillende bronnen data die allemaal samengevoegd worden. Ik zit dus niet in Excel sheets te rommelen om de data inzichtelijk te krijgen. Bij mij gaan die processen geautomatiseerd met Google Sheets.
Ik kan me dan focussen op waar ik goed in ben. Strategie, uitvoering en resultaat bekijken. Het grote voordeel is meer productiviteit en daarmee sneller resultaat.
Ik vind het een uitdaging om moeilijke problemen op te lossen. Naast de SEO onderdelen komt ook vaak het sales proces aan bod. Hoe werkt die en waar kunnen we optimalisaties doorvoeren. Wordt de juiste bezoeker wel op het juiste moment gevraagd om bijv een aanvraag te doen.
Door het probleemoplossend denken begrijp ik ook vaak de ondernemer omdat ik er zelf ook één ben. De klappen van de zweep heb ik geleerd en door mijn mijn sales achtergrond onderzoek ik dus het hele klanttraject.
Als je met mij wil werken dan is het dus niet alleen SEO kennis wat je binnen krijgt maar ook kennis op het gebied van:
Om jouw website goed vindbaar te maken in de zoekmachines gaan we de voeren we het volgende SEO proces uit.
Het is een proces wat snel werkt maar SEO is wel een investering op de lange termijn. Gemiddeld zie je na 3 maanden de eerste resultaten goed zichtbaar worden. Er wordt dan een groei waargenomen van relevante bezoekers. De vindbaarheid is van het organische verkeer is dus omhoog gegaan.
Wat kost een samenwerking met Online Doelen
Afhankelijk van de opdracht starten we met € 1500,- per maand voor een halfjaar. Om de 3 maanden volgt een evaluatiegesprek om de targets en samenwerking te bespreken. Dit is dus een totaal pakket van technische SEO tot en met Content management en Linkbuilding met bijbehorende geavanceerde tools.
Hebben jullie lange termijn contracten?
Omdat SEO een lange termijn strategie is, bieden we ook lange termijn contracten. De minimale periode is 3 maanden. Dit heeft te maken met intensieve begin periode waarin we veel uren maken.
Hoe weet ik wat de resultaten zijn?
We versturen elke maand een maand rapportage. Op verzoek doen we ook wekelijkse overleggen waar we de resultaten bespreken. Waar jullie voorkeur ligt.
Wanneer zie ik de eerste resultaten
Afhankelijk van de huidige staat van de indexering, zien we dat er gemiddeld genomen na 3 maanden stijgingen in verkeer en ranking plaatsvinden
Doen jullie ook Google Ads?
Ja, wij focussen ons op 2 online kanalen, SEO en Google Ads
Wanneer kunnen jullie beginnen?
Nu! Stuur een e-mail of bel direct naar 06-25257009. Zet jij de eerste stap?